Press och media

Nyheter

Ny samverkan stärker Kunskap & Framtid – visar fler vägar framåt

En självklar mötesplats för unga vuxna som ska börja studera eller jobba. Det är målet med samarbetet mellan Göteborgsregionen och jobb- och utbildningsmässan Kunskap & Framtid.    Populära föreläsare med forskaren Emma Frans i spetsen. Studenter som pratar om st...

Rena myllret på mässgolvet – stor ökning på Kunskap & Framtid!

Det är inte bara gymnasister som står i valet och kvalet, jämför utbildningsvägar och hoppas på att finna drömyrket. Årets Kunskap & Framtid, som avslutades i lördags på Svenska Mässan, lockade även ett stort inslag av unga vuxna som jobbat några år m...

Kunskap & Framtids nya grafiska profil: “Ska visa vägen framåt”

En grafisk profil med modernt typsnitt och symboliskt mönster har tagits fram för jobb- och utbildningsmässan Kunskap & Framtid. – Vi vill vara i tiden. Profilen matchar på ett bättre sätt mötesplatsens innehåll och målgrupp, säger Sofi...

Kontaktperson

Sofia Gallagher
Brand Manager
[email protected]
+46 31-708 80 84

Bilder

Bilder från Kunskap & Framtid hittar du på vårt Flickr-konto. Bilderna i Svenska Mässans bildarkiv är fria endast för redaktionell publicering, journalistiskt bakgrundsmaterial eller marknadsföring av Kunskap & Framtid på Svenska Mässan. Ange Svenska Mässan som källa samt fotografens namn.

Logotyp

Logotyp med svart text (png) »

Logotyp med svart text (eps) »

Logotyp med vit text (png) »

Logotyp med vit text (eps) »


Vilken fil ska jag välja?

EPS
Passar om du använder t.ex. Illustrator, Photoshop, InDesign eller annat rit-, layout- eller bildredigeringsprogram.

PNG
Passar till webb-publicering och till t.ex. Word, Excel, PowerPoint eller annat ordbehandlings-, kalkyl- eller presentationsprogram.

 

Pressackreditering

Du som är journalist, fotograf eller har ett likvärdigt redaktionellt uppdrag är välkommen att ansöka om pressackreditering till Kunskap & Framtid. Ansökan ska göras i förväg och besked om beviljad ackreditering meddelas tidigast två veckor innan mässan startar.

I ansökan behöver du beskriva ditt uppdrag samt var vi kommer kunna ta del av det publicerade materialet, tryckt eller digitalt. Detsamma gäller för dig som är bloggare eller har stora sociala medie-konto.

På begäran av våra utställare och samarbetspartners ackrediterar vi inte annonssäljare eller säljare av reklamtext och TV-medverkan.

Ansök om pressackreditering