Press och media

Nyheter

Upplevelsen på Kunskap & Framtid: “Här blir drömmarna konkreta!”

Framtiden – nytt jobb, ny utbildning – kan kännas diffus och avlägsen. Men för de 10 000 som besökte årets Kunskap & Framtid blev den både tydligare och mer gripbar. Såväl för villrådiga gymnasister som för en växande andel unga vuxn...

Gymnasieskolor tar täten: Därför skickar vi våra elever till Kunskap & Framtid 2024

Realgymnasiet i Göteborg och Västerhöjdsgymnasiet i Skövde ser Kunskap & Framtid 2024 som en självklar del i att hjälpa sina elever hitta rätt väg efter gymnasiet. Genom att delta i mässan får eleverna en bredare bild av sina framtida möjligheter – och med rätt förbered...

Ny samverkan stärker Kunskap & Framtid – visar fler vägar framåt

En självklar mötesplats för unga vuxna som ska börja studera eller jobba. Det är målet med samarbetet mellan Göteborgsregionen och jobb- och utbildningsmässan Kunskap & Framtid.    Populära föreläsare med forskaren Emma Frans i spetsen. Studenter som pratar om st...

Kontaktperson

Sofia Gallagher
Brand Manager
[email protected]
+46 31-708 80 84

Bilder

Bilder från Kunskap & Framtid hittar du på vårt Flickr-konto. Bilderna i Svenska Mässans bildarkiv är fria endast för redaktionell publicering, journalistiskt bakgrundsmaterial eller marknadsföring av Kunskap & Framtid på Svenska Mässan. Ange Svenska Mässan som källa samt fotografens namn.

Logotyp

Logotyp med svart text (png) »

Logotyp med svart text (eps) »

Logotyp med vit text (png) »

Logotyp med vit text (eps) »


Vilken fil ska jag välja?

EPS
Passar om du använder t.ex. Illustrator, Photoshop, InDesign eller annat rit-, layout- eller bildredigeringsprogram.

PNG
Passar till webb-publicering och till t.ex. Word, Excel, PowerPoint eller annat ordbehandlings-, kalkyl- eller presentationsprogram.

 

Pressackreditering

Du som är journalist, fotograf eller har ett likvärdigt redaktionellt uppdrag är välkommen att ansöka om pressackreditering till Kunskap & Framtid. Ansökan ska göras i förväg och besked om beviljad ackreditering meddelas tidigast två veckor innan mässan startar.

I ansökan behöver du beskriva ditt uppdrag samt var vi kommer kunna ta del av det publicerade materialet, tryckt eller digitalt. Detsamma gäller för dig som är bloggare eller har stora sociala medie-konto.

På begäran av våra utställare och samarbetspartners ackrediterar vi inte annonssäljare eller säljare av reklamtext och TV-medverkan.

Ansök om pressackreditering