Nyheter från Kunskap & Framtid

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Inga resultat

Är du redo för en omställning?

24 juni / 2020

Omställning är ett av årets teman på Kunskap & Framtid. Kanske är du just nu mitt i en omställning av någon form? Då är vårt tips att träffa TRR Trygghetsrådet på mässan! Då får du reda på vad som är viktigt att tänka på när man är i en omställning och vad man kan göra för att den perioden ska bli så bra som möjligt. Du kan även få tips och råd som underlättar för dig att ta ditt nästa steg i...

Läs vidare

Hur blir man en grävande journalist?

09 juni / 2020

I en allt mer polariserad värld med oroliga vindar som blåser och falska nyheter som sprids är journalistikens roll viktigare än någonsin. Sveriges Radio behöver fler journalister som vill lyfta olika perspektiv, sprida kunskap och fakta och gräva fram nya sanningar. Journalister som helt enkelt arbetar för ett mer demokratiskt samhälle. Om du var journalist, vilken historia skulle du vilja berätt...

Läs vidare

Hur får man ett jobb på Spotify? Träffa Kajsa Ailm på mässan!

09 juni / 2020

Har du någon gång funderat på hur det är att jobba på ett världsledande företag som Spotify? Och hur får man ett sådant jobb? Nu har du chansen att få reda på det! Kajsa Ailm är endast 22 år och jobbar som Junior Product Designer på Spotifys huvudkontor i Stockholm och hon kommer till Kunskap & Framtid den 19 november med sin presentation med titeln "Hur jag landade mitt drömjobb på Spotify". ...

Läs vidare

Vinnaren i logotyptävlingen är...

25 november / 2019

Kunskap & Framtids projektgrupp har i samarbete med yrkesutbildningen Yrgo IP Grafisk produktion och form tagit fram en logotyptävling. De tävlande har varit elever från olika gymnasieklasser och skolor. Juryn bestod av studerande från Yrgo IP19 och representanter från Kunskap & Framtids projektgrupp. Briefen var att ta fram förslag på en jubileumslogga till Kunskap & Framtids 20-års j...

Läs vidare

Gymnasier tävlar på Kunskap & Framtid: Vilken logga tar priset?

01 november / 2019

På årets Kunskap & Framtid genomförs en alldeles speciell tävling: kreativa gymnasister runt om i landet har fått lämna förslag på en ny logotyp för mässan, som ju vänder sig just till unga vuxna. Slutstriden står mellan Lerum och Lidköping. Besökarna på mässan kan fälla avgörandet – genom att rösta på sin favorit. Syftet med tävlingen är att involvera jobb- och utbildningsmässans främst...

Läs vidare